Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Słoneczka angielski zdalnie

16.04

Hello Hello ! 

 

1.Na początek posłuchamy  piosenkę i poruszamy się wykonując czynności gestem! Are you ready? - Gotowi? Let’s start” - Zaczynamy!
Piosenkę wraz z ruchem do niej znajdziemy tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

 

2. Let’s go to the farm! Dzisiaj wyruszamy na „angielską” farmę, aby poznać zwierzątka, które zamieszkują wiejskie podwórkoJ Zapraszam!

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

 

3.Które zwierzątka potraficie już nazwać w języku angielskim? Czy wszystkie te zwierzątka  można spotkać na wiejskim podwórku?

 

 

4. Czas na trochę ruchu z lubianą przez was piosenką ruchową „Walking, walking” W tej zabawie będziemy: „walking”, „running”, „tiptoe”, „jump”, „swimming”, „sleep”. Już pamiętacie? „Are you ready? Let’s start”. Zaczynamy! Zabawę znajdziecie tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

 

5.  Jak zapewne wiecie kwiecień jest bardzo zmienny pod względem pogody. Czasem słońce czasem deszcz, po deszczu wychodzi słońce, a wraz z nim często pojawia się tęcza.
Dlatego na koniec „Sing a rainbow”- wyśpiewajmy tęczę!

  https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc 

 

 

15.04

Hello Hello!

 

1.Hello! | Super Simple Songs - YouTube

 

2.

 

3.Na podstawie obrazków określamy dzisiejszą
pogodę – „What is the weather today?”
Dzieci oglądają obrazki z daną pogodą
i odpowiadają na nasze pytania
„Yes” albo „No”

 

 

 

4. Zwierzęta leśne – Forest animals
Czytamy dzieciom nazwy zwierząt i wskazujemy palcem na konkretny obrazek
oraz prosimy, by powtarzały.
Obrazki można sobie wydrukować bądź dziecko może zwierzątka narysować.
W ramach utrwalania możemy pobawić się w zabawę „Which of animals is
missing? - Jakie zwierzę się schowało?” (chowamy obrazek danego zwierzątka),
w zabawę „Idź do… - Go to…” (rozkładamy obrazki po pokoju i wypowiadamy
zdanie „Go to + nazwę zwierzątka).

 

 

5. Memory – superpamięć → utrwalanie poznanych słówek (drukujemy,
wycinamy i kolorujemy obrazki lub rysujemy własne i gramy )

 

6. Na koniec wysłuchajcie piosenki o pogodzie:

How's The Weather? | Super Simple Songs - YouTube

 

Bye Bye :) Mrs Marysia

9.04

Hello!

 

1. Witamy się znaną wszystkim piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

 

2. A teraz przypomnijmy sobie poznane kolory, które pojawią się w dwóch kolejnych piosenkach:

https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI –  (pink, orange, brown, green)

https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA –  (blue, yellow, red, purple)

 

3. Po wysłuchaniu obu piosenek odsłuchujemy je jeszcze raz, ale tym razem w trakcie słuchania dziecko odszukuje w swoim otoczeniu przedmioty w wymienianych kolorach (po jednym lub dwóch) i układa je przed sobą. Prosimy dziecko o nazwanie kolorów tych przedmiotów. Następnie prosimy dziecko o zamknięcie oczu (Close your eyes, please) i zabieramy jeden przedmiot. Po otwarciu oczu (Open your eyes, please) dziecko wymienia kolor przedmiotu, który zniknął.

 

4. Zabawa ruchowa:

https://www.youtube.com/watch?v=sNy_0CDuzpw

 

5. Dziecko porusza się do muzyki. Kiedy muzyka cichnie (wyłączamy na chwilkę) prosimy dziecko o dotknięcie czegoś w wymienionym przez nas kolorze

 

6. „If you happy and yoy know it” – śpiewamy i pokazujemy

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

 

7. Koniecznie nauczcie rodziców lub rodzeństwo, co trzeba po kolei pokazywać i śpiewajcie razem.

Słowa, które zapamiętujemy:

- happy

- angry

- sleepy

 

Możecie wykonać sobie trzy buźki przedstawiające te emocje. Najpierw rodzic pokazuje dziecku buźkę, a ono nazywa, jaka to emocja (dodatkowo wykonuje umówiony gest – uśmiecha się, tupie nogą, podkłada dłonie pod policzek) potem możecie zamienić się rolami. W innej wersji rodzic kładzie przed dzieckiem buźkę odwróconą do podłogi i nazywa ją, a dziecko ją prezentuje – potem sprawdzacie razem czy zadanie zostało zrobione prawidłowo odkrywając buźkę.

 

8. Karta pracy

 

 

HAVE FUN Mrs Marysia

 

8.04
Hello Everyone!

1.Hello song – witamy się nową piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=pHmsE1mnhgg.

 

2.Warm up – czas na rozgrzewkę -  zabawa na początek polega na odszukiwaniu kolorów wokół was. Jedna osoba wymienia dowolny kolor, a druga jak najszybciej odszukuje ten kolor w waszym otoczeniu i dotyka przedmiotu w danym kolorze. W tej zabawie możecie zamieniać się rolami – raz rodzic mówi wam kolor, a w następnej kolejce to wy wymieniacie kolor a rodzic go odszukuje  ( red, yellow, green, blue, orange, purple, brown, black, white, pink)   

 

3.Wprowadzenie nowego słownictwa – dziś poznamy nowe słowa związane ze zwierzętami gospodarskimi „farm animals”:

 

- a horse, a duck, a pig ,a rooster, a sheep, a goat, a cow

 

Aby lepiej zapamiętać ich nazwy i nauczyć się je prawidłowo wymawiać – obejrzyjcie krótkie nagranie:

https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

 

4.A teraz zabawa, która pomoże wam zapamiętać poznane nazwy zwierząt. W pokoju rozwieście, rozłóżcie obrazki poznanych zwierząt w różnych miejscach (ilustracje można wydrukować, ale można też narysować je samodzielnie). Kiedy gra muzyka maszerujecie po pokoju, kiedy muzyka przestaje grać – rodzić podje wam nazwę jednego ze zwierząt, a waszym zadaniem jest stanąć przy dobrej ilustracji .

Do tej zabawy przydatna może być ta piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=sNy_0CDuzpw

 

5.I ostatnia już zabawa na dziś.  Dziecko otrzymuje zestaw 7 małych obrazków, drukujemy lub wykorzystujemy już narysowane zwierzęta (drugi, taki sam komplet ma rodzic). Rozkładamy przed dzieckiem najpierw trzy ilustracje zwierząt i nazywamy je. Pozwalamy dziecku popatrzeć chwilę na układ obrazków, po czym zabieramy je. Zadaniem dziecka jest ułożenie takie samej sekwencji obrazków i nazwanie narysowanych na nich zwierząt. Z każdą następną kolejką możemy dokładać jedną ilustrację, do momentu, w którym dziecko zapamięta układ siedmiu ilustracji (oczywiście ilość obrazków dostosowujemy do możliwości dziecka, nie wszystkim uda się zapamiętać wszystkie nazwy) .

 

6.Na koniec zaśpiewajcie znaną już wam piosenkę:

 

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

 

Good luck and bye, bye:

 

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Mrs Marysia :)

2.04

Hello everyone! 

 

Dzisiaj przypomnimy sobie części ciała.. 

 

Head Shoulders Knees & Toes | CoComelon Nursery Rhymes & Kids Songs - YouTube

 

1. Simon says

Zabawa polega na wskazywaniu poszczególnych części ciała, pojawiających się w komendzie „Simon says touch your….(w tym miejscu podajemy daną część ciała).

 

2. Head to head

Odpowiednik zabawy „Ludzie do ludzi”. W tą zabawę zaangażować może się cała rodzina :) Przykładowo mama z dzieckiem dobierają się w parę, zaś tata wymienia nazwy części ciała, którymi należy się ze sobą przywitać np. head to head.

 

3. Rysowanie brakujących części twarzy.

Rodzic rysuje kilka twarzy, jednak na każdym rysunku brakuje jakiegoś elementu. Dziecko ma powiedzieć, czego brakuje. Np. rodzic rysuje twarz bez nosa i pyta: What’s missing? Dziecko odpowiada: nose. 

 

4. Stop and touch your (nose) – Puszczamy muzykę, tańczymy, biegamy… Nagle robimy stop i mówimy „stop and touch your (nose)!” Dziecko ma wtedy za zadanie dotknąć nosa i pozostać nieruchomo, dopóki nie włączymy muzyki z powrotem. W tej zabawie wykorzystujemy naturalną potrzebę dzieci do ruchu oraz radość i zapał z jakim starają się nie ruszać. 

 

5. Poproś rodzica aby przeczytał Ci kolory i do dzieła !

 

Na koniec wasza ulubiona piosenka !

One Little Finger | featuring Noodle & Pals | Super Simple Songs - YouTube

 

Good luck ! Mrs Marysia 

 

 

 

01.04

Hello everyone ! :)

Zachęcam do zabawy po angielsku !

Przywitajcie się przy piosence Hello! | Super Simple Songs - YouTube

 

1. Touch Yellow – prosta gra na poznanie kolorów. Mówimy ‘touch’ i podajemy konkretny kolor a zadaniem dziecka jest znalezienie w domu przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze. Zabawę możemy modyfikować w dowolny sposób używając innych kategorii, np. części ciała czy akcesoriów kuchennych.

 

 

2. Kolorowe stopy - Wycinamy stopy w poznanych kolorach. Układamy je jedna za drugą, Dziecko skacze po stopach wymieniająckolejno nazwy kolorów w języku angielskim.

 

3.Zachęcam do obejrzenia 

Kolory po angielsku i inne - 20 minut - nauka poprzez zabawę dla najmłodszych dzieci - YouTube

 

4. What colour is missing - Przygotowujemy kilka rzeczy w różnych kolorach. Prosimy dziecko o zamknięcie oczu, następnie chowamy jedną rzecz z odpowiednim kolorem. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu którego koloru brakuje.

 

5. Wytnijcie puzzle i do dzieła :)

 

6. Ball - Rodzic rzuca do dziecka piłkę wypowiadając w języku angielskim jakiś kolor. Dziecko łapie piłkę, a następnie odrzuca mamie lub tacie tłumacząc na język polski usłyszany kolor. Rodzic może się z dziećmi umówić, by nie łapały piłki, gdy usłyszą black (czarny). 

 

7. Na koniec karta pracy do wykonania !