Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

- Żabki Zdalnie

 16.04

Witajcie w piątek! :)

 

 

Dzisiaj przypomnimy sobie co słychać na podwórku :)

 

1. Zabawa dźwiękonaśladowcza na powitanie – Na podwórku.

 

Rodzic kolejno wywołuje ptaki: Dzień dobry: kurki, gąski, kaczki, indyki, a dzieci

naśladują ich głosy: ko, ko, ko, gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa, gul, gul, gul. Rodzic na zakończenie mówi: Witam

wszystkie ptaki z wiejskiego podwórka, a  dzieci naśladują głos wybranego ptaka.

Podziel nazwy ptaków domowych na sylaby narysuj tyle kółek ile jest sylab. Jeśli potrafisz razem z mamą lub tata podziel na głoski i narysuj tyle kresek ile jest głosek.

 

 

2. Rysuj po śladzie.

 

3. Zabawa Poznajemy narzędzia ogrodnicze.

Obrazki narzędzi ogrodniczych (grabie, konewki, wiadra, łopaty itp.).

Dzieci oglądają obrazki i nazywają przedstawione na nich sprzęty ogrodnicze.

Rodzic zasłania obrazek wybranego narzędzia ogrodniczego kartką i pyta dziecko jakiego narzędzia nie ma . Dzieci próbują odgadnąć. Jeśli nie odgadną rodzic odkrywa kolejne obrazki i zabawa trwa dalej. Można podzielić nazwy narzędzi ogrodniczych na sylaby i głoski.

 

4. Zabawa ruchowa Wyścigi koni.

 

5. Dorysuj a potem pokoloruj. 

 

 

6. Propozycja pracy plastycznej Jak zrobić kurkę z łyżki? - Bing video

 

 

Powodzenia ! Pani Marysia :)

15.04

Witajcie Żabki! 

 

1.Posłuchajcie wiersza i zastanówcie się jaki będzie nasz dzisiejszy temat...

„Za górami i za lasami, tam gdzie rzeki płyną miodowe,
było sobie kiedyś królestwo bardzo piękne i kwadratowe.

Kwadratowe stały tam chatki, kwadratowe kwitły tam kwiatki,
kwadratowe latały ważki, kwadratowe śpiewały ptaszki.

Kwadratowy był sobie zamek, cztery wieże i most zwodzony,
kwadratowe ogromne wrota, kwadratowe złote balkony.

W kwadratowej złotej koronie król zasiadał w sali na tronie,
W kwadratową drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:

„Posłuchajcie, moi kochani! Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne! Wypowiedzmy sąsiadom wojnę.”

Nieopodal, za siódmą rzeką, stała góra, a na tej górze
Było sobie drugie królestwo, prostokątne i niezbyt duże.

Prostokątne stały tam chatki, prostokątne kwitły tam kwiatki,
Prostokątne latały ważki, prostokątne śpiewały ptaszki.

Prostokątny był również pałac, cztery wieże i most zwodzony,
Prostokątne ogromne wrota, prostokątne złote balkony.

W prostokątnej złotej koronie król zasiadał na złotym tronie,
W prostokątną drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:

„Posłuchajcie, drodzy poddani. Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne, więc wypowiem sąsiadom wojnę!”

Zatrąbiły trąby bojowe, pędzi wojsko już kwadratowe,
Żeby w bitwie wielkiej się zmierzyć z prostokątną armią rycerzy.

I krzyknęły obie królowe: „Ej, puknijcie się lepiej w głowę!
Dosyć tego! Skończcie tę wojnę! My lubimy życie spokojne!”

A królowie się zawstydzili i natychmiast się pogodzili,
Wyprawili ucztę wspaniałą i bawili się przez noc całą.

Kwadratowa armia rycerzy z prostokątnych jadła talerzy
I w ogóle było bombowo prostokątnie i kwadratowo!”

 

Dzisiaj pobawimy się z figurami geometrycznymi ! :)

 

2.Przypomnijmy sobie jakie figury już znamy:

 

 

 

3. Teraz kilka zagadek dla was:

 

„My wszystkiego mamy trzy.
Ach, jak wesoło mieć,
trzy boki i trzy kąty.
Trzy wierzchołki także mamy
i pracując na trzy fronty
każdej pracy rade damy.”(trójkąt)

„Dwa długie boki,
dwa krótkie boki
i cztery kąty proste.
Co za figura geometryczna
nosi się tak wyniośle.” (prostokąt)

„Zagadka zaczyna się stąd!
Jest w nim prosty każdy kąt.
No i zawsze mój kolego,
równe boki w nim,
dlatego już od bardzo wielu lat,
mówią o nim, że to …”(kwadrat)

 

4. Czas na trochę ruchu: Rodzicu narysuj lub wytnij cztery podstawowe figury geometryczne, na znak np. KWADRAT (pokazujemy obrazek i wypowiadamy poszczególną figurę) dziecko stara się znaleźć w domu przedmiot w tym kształcie.

 

5. Propozycja pracy plastycznej - dziecko dostaje klej, białą kartkę i wycięte figury geometryczne (w różnym kształcie i kolorze). Z dostępnych materiałów ma przygotować pracę pod tytułem „Geometryczne królestwo”.

 

6. Karta pracy - Dopasuj obrazki do odpowiednich figur.

 

 

 

7. Rysuj po śladzie

 

 

Powodzenia ! Pani Marysia :)

14.04

Witajcie!

Dzisiaj na początek zachęcam Was drogie Żabki, abyście wykonały ciekawą pracę plastyczną. Potrzebne  będą: kartka papieru, farby, widelec oraz Wasze paluszki.

1. Zamocz widelec w farbce, a następnie odbij go na kartce. Stempluj w różnych kolorach tworząc tulipany.

Zamocz paluszek w zielonej farbce i odbijaj na kartce tworząc łodygę kwiatów!

 

2. Pobawmy się w „Przestraszone żabki”. Teraz dzieci są żabkami. Skaczemy jak one. Klaśnięcie to znak, że zbliża się bocian – więc żabki co robią? nieruchomieją! Dwa klaśnięcia to znak, że bocian odleciał.

 

3. Zabawa z liczeniem „Wiosenne kwiaty” – potrzebne będą łyżki /te małe i te duże z kuchennej szuflady :) /

Rodzic układa przed dzieckiem 5 łyżeczek. Mówi dziecku, że to są wiosenne kwiaty.

  • „Ile jest wiosennych kwiatów?” (dziecko liczy samo, a następnie liczymy jeszcze raz razem z dzieckiem)

  • Dokładamy jedną łyżeczkę – „Ile teraz jest kwiatów?”

  • Rozkładamy 4 duże łyżki w pewnej odległości od małych łyżek.

  • Wskazujemy na małe łyżki i na duże –„To są kwiaty, i to są kwiaty, czy wyglądają tak samo?”

  • „Które kwiaty są większe?”

  • „Ile jest dużych kwiatów?”

  • „O ile więcej jest małych kwiatów?

  • Dokładamy dwie duże łyżki – „Ile teraz jest dużych kwiatów?”

  • "A ile jest małych kwiatów?" 

  • Czy małych kwiatów i dużych kwiatów jest tyle samo?"

  • Dokładamy jedną małą łyżeczkę - "Ile teraz jest małych kwiatów?"

  • „O ile mniej jest dużych kwiatów od małych?”

 

4. Kwiaty w ogródeczku - zabawa dydaktyczna  /potrzebne będą klocki albo nakrętki, albo puzzle, albo klamerki oraz sznurek, albo patyczek, albo widelec (coś co mają Państwo w domu i może posłużyć jako płatki i łodyga)/

Rodzic opowiada krótką historyjkę. W małym wiosennym ogródeczku rosły trzy kwiaty. Pierwszy kwiat był trzypłatkowy.     Rodzic prosi dziecko, aby  stworzyło kwiatek, który ma tylko trzy płatki.

Drugi kwiat, miał płatków cztery.     Rodzic prosi dziecko, aby stworzyło kwiat z czterech płatków. 

Trzeci kwiat, był największy, bo miał płatków aż pięć.     Rodzic prosi, aby dziecko stworzyło kwiat, który ma pięć płatków.

 

5. Karty pracy

 

Pozdrawiam Pani Marysia :)

13.04

Witajcie kochane Żabki!

 
Dzisiaj przypomnimy sobie zwierzęta, które mieszkają na wsi !
 
1. Opowieść ruchowa. Dziecko naśladuje ruchy oraz odgłosy zwierząt.

Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się, ziewnął, rozprostował piórka, wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku, zajrzał to tu, to tam, po czym wskoczył na płot i zapiał: kukuryku. Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko. Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy: ihaha. Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: kląskanie. W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały: kwi, kwi, kwi. Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie. Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muuuu Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau. Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.
 
2. Spróbuj teraz doprowadzić zwierzęta do ich domków :)
 
3. Gdzie kto mieszka ? – rozmowa przy ilustracjach. Próby nazywania domów.
  • Kury, kogut – kurnik
  • Świnki – chlew
  • Koń – stajnia
  • Krowa – obora
  • Pies – buda
 
4.https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk Wysłuchajcie piosenki - jakie zwierzęta mieszkały na farmie Donalda ?
 
5. Zabawa dydaktyczna pt. "Wiejskie zwierzęta" - słuchanie zagadek słownych.

Dobre ma zwyczaje - ludziom mleko daje ?( krowa)
Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi, siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi ?( kura)
Bawię się w błocie, krzyczę kwiku, kwiku i mieszkam w chlewiku? ( świnia)
Syty i zadowolony głośno pomrukuje, lubi mleko, łapie myszy, zły pazurki pokazuje?( kot)
Głośno pieje kukuryku! Najważniejszy jest w kurniku? ( kogut)
 
6. Karta pracy - wytnij i ułóż puzzle 

 
7. Dla starszaków trochę dodawania ! 

 

Powodzenia ! Pani Marysia :)

 

12.04

Dzień dobry.

 

Zadania na dzisiaj:

1.Wycinamy wiosenne kwiaty, owoce, warzywa, bawimy się w metody, nazywamy kwiaty, warzywa.

2. Dbamy o zdrowie. Prawidłowo myjemy ręce! Książeczka,, strażnicy czystych rączek,, czeka w przedszkolu na każde dziecko.

 

Pozdrawiam Pani Ania

 

1. Popatrzcie na obrazek i opowiedzcie jakie prace możemy wykonywać w ogrodzie na wiosnę ?

 

 

2.Zabawa słowami Dokończ słowo.

Dzieci mówią całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem (na sylaby) powiedział R., np.: wio-sna, kro-ku-sy, bo-cian, ża-ba itp.

 

3.Zabawa ruchowa Wiosenna powódź. Potrzebne wam będą gazety.

Dzieci spacerują uważnie, omijając ułożone na podłodze gazet (kałuże). Gdy nagranie milknie i na hasło N.: Powódź! – dzieci rozbiegają się i siadają na krzesełkach, tapczanie unosząc nogi nad podłogę. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

4. Zabawa matematyczna sadzimy wiosenne kwiaty. Pokoloruj i policz ile kwiatków jest w wazonie. Pod wazonem narysuj tyle kółek ile jest kwiatków.

 

 

5. Propozycja pracy plastycznej 

 

Jak wiosna kolory mieszała?” Potrzebujemy  trzy podstawowe kolory: czerwony, żółty i niebieski.

Dziecko nabiera  pędzlem zabarwioną farbę np. czerwoną i niebieską i miesza je ze sobą – sprawdzamy jaki kolor powstał.

Dziecko nabiera  pędzlem zabarwioną farbę np. czerwoną i żółtą i miesza je ze sobą – sprawdzamy jaki kolor powstał 

 Dziecko nabiera  pędzlem zabarwioną farbę np. żółtą i niebieską i miesza je ze sobą – sprawdzamy jaki kolor powstał

 Obserwujemy z dzieckiem  jak łączą się kolory i jakie barwy powstają po zmieszaniu kolorów podstawowych.

 

Powodzenia Pani Marysia :)

 

9.04

Hej Dzieciaki! 

1.Poznajemy ćwiczenia metodą P.Denisona


2.Wykonujemy ,,matematyczne ciasteczka,,

 

 

Pozdrawiam Pani Ania

 

8.04
 Dzień dobry dzieciaki! 

 

Temat na dzisiaj: DBAMY O ZDROWIE 

 

 

 

 

1. Noszenie tacy.
 

 

2. Wykonanie z papieru lub filcu kiści winogrona.

 

 

Pozdrawiam Pani Ania

 

 

 

 

7.04

Witajcie Żabki :) 

 

1. Przyjrzyjcie się pięknej Pani Wiośnie i spróbujcie odpowiedzieć na pytania :

 

Co wskazuje na to, że zima odchodzi?
Dlaczego jeszcze nie chowamy ciepłych ubrań?
Co znaczy przysłowie „Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy trochę lata”?
Jakie są inne wiosenne miesiące?

 

2. Opowieść ruchowa - rodzic czyta i pokazuje ruchy - dziecko powtarza:

 

 Nastała wiosna, ptaki się cieszą, wysoko fruwają - bieg na palcach z równoczesnym naśladowaniem rękami ruchów skrzydeł.

- Ptaki fruną nisko - przejście do siadu na piętach, w dalszym ciągu poruszanie rękami.

- Ptaki ćwierkają - naśladowanie głosu ptaków "ćwir, ćwir".

-Ptaki podskakują wesoło - skoki obunóż w miejscu.

 

3. Zadanie dla wszystkich bystrzaków ! Postaraj się odnaleźć czego brakuje w poszczególnych rzędach, do dzieła ! :)

 

4. A teraz.. Kochany rodzicu naszykuj wszystkie owoce jakie masz w domu - czas wspólnie zrobić wiosenną sałatkę ! Wystarczy pokroić owoce i wymieszać w naczyniu/misce, a później razem się zajadać - nic prostszego ! :)

 

5. https://www.youtube.com/watch?v=mkb6uc9yCQ8 Propozycja pracy plastycznej - ŻABKA 

 

6. Zadanie dla maluszków, spróbuj dorysować drugą połowę obrazka.

 

Zadanie dla starszaków, spróbuj z pomocą rodziców rozwiązać krzyżówkę, następnie dorysuj motylka :)

 

 

7. Na koniec trochę ruchu !  Zobaczcie jakie mam dla was "pogodne ćwiczenia"

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE

 

Powodzenia ! Pani Marysia :)

 

 

 

6.04

Witajcie Żabki po Świętach !

 

1. Poznajemy wiosenne kwiaty 

 

Polecenie.1. Zwróć uwagę na kolory wiosennych kwiatów i na tej podstawie pokoloruj obrazek. 

 

2. Wykonaj zdjęcie wiosennego kwiatka, wydrukuj je i ozdób ramkę wg własnego pomyslu.

 

Pozdrawiam Pani Ania

 

 

2.04

Cześć dzieciaki ! :)

 

1.Pokoloruj pisankę wg własnego pomysłu.

 

2. Opowiedz o tradycjach Świąt Wielkanocnych. ( na podstawie obrazkow).

 

3. Powiedz, które zachowania dzieci są wlasciwe A które nie( na podstawie obrazkow)

 

 

4. Policz ile jest tulipanów w wazonie.

 

5. Wykonaj pudełko z zajączkami wg wzoru 6. Wytnij pisanki i ozdób nimi karton wg własnego pomysłu.

 

Pani Ania

1.04
Kochane Żabki, kwiecień zaczniemy od zabaw i eksperymentów! 

 

1. Na początek wyścig z jajkiem ! Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

 

2. Drukujemy bądź pokazujemy dziecku kolorowe obrazki z zadaniami do wykonania załączone poniżej. Dziecko losuje z obrazek (można na zasadzie wielkanocnej wyliczanki: „Wielkanocna wyliczanka królik, pisklak i pisanka, raz, dwa, trzy co w koszyczku niesiesz ty?) bądź rodzic pokazuje mu konkretną kartę i czyta zadanie aby dziecko mogło wykonać ćwiczenie. po czym prezentuje go dzieciom i wszyscy wykonują dane ćwiczenie. Kiedy dziecko już wie co i jak pokazywać, można pobawić się w kalambury.

 

 

3. Jajko w solance - Kolejnym naszym zadaniem będzie sprawdzenie czy jajko potrafi pływać! Potrzebny nam będzie słoik lub jakieś naczynie napełnione wodą. Wrzucamy nasze jajko do wody.. Czy potrafi pływać czy raczej opadło na dno? Teraz wyciągamy jajko i wsypujemy do wody sól (około 10 łyżek) Wkładamy jajko.. Czy nabrało jakichś nowych umiejętności?

 

4. Propozycja pracy plastycznej, kreatywne malowanie rączkami Kolorowe Cudaki - prace plastyczne - YouTube

 

5. Na koniec załączam Wielkanocno-wiosenne kolorowanki !

 

Miłego dnia ! Pani Marysia

 

31.03

Dzień dobry Żabki w ostatni dzień marca ! 

 

1. W ten piękny środowy dzień mam dla was na początek "skaczące" zadanie - jak na Żabki przystało :)

„Wyskacz wyraz” – zabawa dydaktyczna.

– pełna ruchu zabawa pozwala ćwiczyć wiele umiejętności językowych, np. literowanie, sylabizowanie, ortografię,
– reguły zabawy są bardzo proste i wymagają krótkiego tylko przygotowania. W zależności od tego, jaką umiejętność chcemy z dziećmi ćwiczyć można się bawić i wyskakiwać:
– litery ( alfabet po kolei)
– sylaby (słowa związane z wiosną i Wielkanocą - kurczak, zajączek, baranek, bazie, tulipan, kwiaty, pączek, koszyczek, pisanka, jajko itp. )

dziecko rytmicznie wyskakuje (sylabizuje) :)

 

2. ,, Marcowa pogoda” - rozwiązywanie zagadek na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody.

Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.
Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)

Jaka to pierzynka biała, nie z pierza ale z wody powstała?
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna,
Będzie z niej padał deszcz. (chmura)

Nie deszcz i nie grad, pada z nieba, bieli świat.
Biały jest jak mąka, albo drobna kasza
Gdy zaściele ziemię na sanki zaprasza. (śnieg)

Co to jest odgadnij! Pada z chmury na dół.
Jest tylko na dworze. Suchy być nie może! (deszcz)

Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna?
Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie? (wiatr)

 

3.Marcowy wietrzyk” - ćwiczenia oddechowe –  Będzie nam potrzebne kawałek bibuły lub jakiegoś lekkiego materiału. 
( Wyobraź sobie, że jesteś marcowym wietrzykiem, który wieje: bardzo
delikatnie, bardzo mocno, a chwilami wiatru nie ma wcale - dziecko dostosowują siłę
wydechu do usłyszanego hasła wypowiadanego przez rodzica ).

 

4. A teraz proszę przyjrzyj się obrazkowi poniżej i pomyśl jaka pogoda pokazuje Twój dzisiejszy nastrój ?

 

5. Wielkanocne rytmy - pomóż zajączkowi dopasować odpowiednie pisanki.

 

 

6. Na koniec zachęcam do pracy plastycznej - udekorowania Wielkanocnych pisanek - możesz używać kredek, farb, mazaków - malować pędzelkiem, paluszkiem - wszystkie kreatywne pomysły mile widziane :) Jeżeli uda Ci się stworzyć piękne pisanki - wyślij do nas, a zawidnieją na stronie :)

 

 

Pozdrawiam Pani Marysia ! :)

30.03

Witajcie maluszki! Dzisiaj pobawimy się trochę z Marcem Czarodziejem...

 

1. Na początek ćwiczenia artykulacyjne na podstawie opowiadania M.M. Skrobacz Wiosenne porządki. Rodzic zachęca dziecko do zrobienia porządków w swojej buzi w związku z nadchodzącą wiosną. Dziecko wykonują czynności, o których opowiada opiekun.

Mały Języczek obudził się, bo poczuł wiosnę. Otworzył drzwi swojego domku (szeroko otwierają i zamykają usta), ale zimny, silny wiatr je zamknął. Musiał to zrobić kilka razy, ale w końcu mu sie udało. Postanowił zrobić w swym domku wiosenne porządki. Umył podłogi (poruszają językiem za dolnymi zębami w jedną i w drugą stronę), umył swoje mebelki (poruszają językiem po dolnych i górnych zębach), pomalował drzwi swojego domku (oblizują górną i dolną wargę). Był z siebie bardzo zadowolony. Postanowił sprawdzić, czy nadeszła wiosna. Wyszedł ze swojego domku i rozglądał się na boki (wysuwają język, poruszają nim w jedną stronę, w drugą stronę, do góry, na dół). Trochę zmarzł, więc zaczął podskakiwać, aby się rozgrzać (poruszają szybko językiem w różnych kierunkach). Kilka razy otworzył i zamknął drzwi swojego domku, aby dobrze go przewietrzyć (otwierają szeroko usta i zamykają je). W końcu postanowił odpocząć.

 

2. Za oknem raz świeci słonko, raz pada deszczyk - jak w piosence, którą już dobrze znacie - pokażcie rodzicom jak tańczycie i śpiewacie o naszej wiosennej pogodzie !  https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A

 

3. Teraz wspólnie z „Marcem Czarodziejem”  poszukacie wiosny. Kochany rodzicu, poszukaj w domu gazety lub jakiegoś czasopisma - Włącz piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q , dziecko swobodnie chodzi z gazetą w rączce, na hasło rodzica "pada deszcz" gazeta pełni rolę parasola – dziecko spacerują z gazetą uniesioną nad głową, gdy dziecko usłyszy hasło "wyszło słońce"  – układa gazetę na podłodze i przeskakują przez „kałuże”.

 

4. Marzec Czarodziej zostawił dla was zagadki matematyczne - policz nasze oznaki wiosny ! Karty pracy poniżej.

 

5. Propozycja pracy plastycznej - bocian :) https://www.youtube.com/watch?v=aEuv2CgQvPI 

 

6. Na koniec troszkę się rozruszamy:

 „Szukamy słońca” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dziecko w siadzie skrzyżnym, ręce mają uniesione. Skręty tułowia w lewo i w prawo – szukanie słońca na niebie.
„Niedźwiadki wygrzewają się na słońcu” – zabawa z elementem czworakowania.
Dziecko chodzi na czworakach, zatrzymuje się i kładzie na plecach. Porusza rękami i nogami
uniesionymi w górę. Na hasło rodzica: Słońce schowało się! niedźwiadki idą dalej.
„Przyleciały ptaki” – zabawa z elementem biegu.
Dziecko biega w jednym kierunku, poruszając rozłożonymi szeroko ramionami.
„Bociany chodzą po łące” – zabawa z elementem równowagi.
Chód z wysokim unoszeniem kolan. Co pewien czas dziecko – bocian, zatrzymuje się i staje na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.
„Zajączki” – zabawa z elementem podskoku.
Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze. Po serii podskoków zajączek zatrzymuje się i nasłuchuje – dłonie przy uszach, skręty w jedną i w druga stronę.

 

Powodzenia - Pani Marysia :)

 

 

 

 

29.03

Witajcie kochane Żabki w poniedziałek ! Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, dlatego mam dla was kilka zadań :)

 

1.„Wielkanocne zwyczaje”. Rodzice przeczytają wam wiersz pt. "Wielkanoce kolory" , porozmawiajcie z dziećmi o tradycjach związanych z tym świętem.

„Wielkanocne kolory”

Na wielkanocnym stole

kolor się miesza z kolorem.

Śmieją się z każdej strony

owsa wstążki zielone,

bazie, srebrne jak deszczyk ...

I co jeszcze ?

Przy obrusie biała falbanka,

zloty dzwonek baranka

i tysiąc różnych kolorów

na świątecznych pisankach 

 

2. „Pisanki” – zabawa ruchowa przy piosence „Piosenka wielkanocna”  https://www.youtube.com/watch?v=XuCRqaZDhEE

Dziecko swobodnie poruszają się w rytmie muzyki, gdy rodzic wyłączy piosenkę dziecko na sygnał rodzica naśladuję: kurczaczka, baranka, zajączka. 

 

3. „Wielkanocne symbole”. Dzielenie słów: jajko, baranek, palma, zajączek, kurczak, pisanka na sylaby z wyklaskiwaniem.

 

4. „Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia.

Dziecko porusza się w rytmie dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce rodzic rzuca kostką do gry, mówiąc KURA ZNOSI JAJKA. ILE ICH ZNIOSŁA? Dziecko liczy i podaje liczbę oczek, a potem tyle razy mówią KO. Rodzic odgina kolejne palce, kontrolując wykonanie zadania.

 

5. „Zajączki” – zabawa paluszkowa - rodzic pokazuje razem z dzieckiem

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi

 

6. Na koniec do wykonania karty pracy i kolorowanki.

 

To wszystko na dzisiaj, powodzenia! P. Marysia 

 

19.03

Witajcie Żabeczki ! Dzisiaj kontynuujemy nasze wiosenne harce ! 

Zadanie 1. Na początek rozpoznajcie „Czyj to głos?” -  dzieci wysłuchują odgłosów odtwarzanych, rozpoznają je i nazywają zwierzęta, ptaki, owady, które wydają te dźwięki a następnie głosem je naśladują.

 

https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc

 

Zadanie 2. Teraz trochę się poruszamy ! Zabawa ruchowa „Taniec kwiatów” – rodzice włączają dowolną muzykę - dzieci „kwiatuszki” początkowo śpią w nasionku, następnie powoli rozwijają się, podnoszą do góry, kiedy muzyka staje się trochę żywsza „kwiatuszki” całkiem rozwinięte rozpoczynają swój wiosenny taniec.

 

Zadanie 3. Mam dla was propozycje pracy plastycznej - wiosenno-wielkanocnej ! Króliczek ! zapraszam do wykonania i podesłania zdjęć prac :)

https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs

 

Zadanie 4. Kochani rodzice zabierzcie swoje pociechy na spacer, zaobserwujcie razem pierwsze oznaki wiosny - posłuchajcie razem ptaków, poszukajcie kwitnących roślin. 

 

Zadanie 5. Na koniec kilka zagadek wiosennych ! :) 

Zagadka o liściu

Wiosną na drzewie się zieleni,
ale opada na jesieni.

Zagadka o wiośnie

Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną,
a tę porę zwiemy … .

Zagadka o tulipanie

Jak ten kwiatek się nazywa,
co słowo „pan” w nazwie ukrywa?

Zagadka o kwiatkach

Kolorowe i pachnące,
zakwitają wiosną.
Można spotkać je na łące,
w parku i w ogródku rosną.

Zagadka o pąkach

W brązowych kapturkach
chowają się listki wiosną.
A potem będą zielone,
gdy trochę podrosną.

 

Załączam również karty pracy i kolorowanki, pozdrawiam Pani Marysia :)

18.03

Witajcie kochane Żabki !

 

Wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami i w związku z tym mam dla was kilka zadań ! Zaczynamy

 

Zadanie 1. Zapraszam was na wiosenną poranną rozgrzewkę 

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

Zadanie 2. Posłuchajcie wiersza o wiośnie, a później porozmawiajcie na jego temat z rodzicami

Pewnego dnia mały Chomik obudził się w swojej norce na skraju lasu. Ziewnął, przeciągnął się, przetarł oczy łapką wyszedł norki, szukać wiosny. - Zimno - mruknął zaspany Chomik. Rozejrzał się dookoła, ale wiosny nigdzie nie było. Na gałązkach wierzby siedziały małe puchate wierzbowe kotki. - Co robicie tak wysoko? - spytał Chomik. - Rośniemy, rośniemy - zawołały wierzbowe kotki. - A wiosny nie widziałyście? – spytał Chomik. Ale właśnie nadleciał wiatr, wierzba zaszumiała gałązkami i Chomik nie usłyszał co mówią wierzbowe kotki. Poszedł więc dalej. Świeciło słonko, a po niebie przepływały małe chmurki. - Halo - zawołał do nich Chomik. - Czy nie widziałyście wiosny? A wtedy jedna chmurka zasłoniła słońce i na Chomika spadły krople deszczu. - Brr...- skulił się Chomik przy ziemi i zobaczył małe, białe kwiatki. - Może wy widziałyście wiosnę? - zapytał, ale kwiatki były malutkie i jeszcze nie potrafiły mówić. Chomik poszedł dolej szukać wiosny. W górze między drzewami fruwały ptaki. Były bardzo zajęte, bo zbierały gałązki i wiórki na budowę gniazd. - Może wy wiecie, gdzie jest wiosna? - zawołał Chomik, ale ptaki śpiewały, ćwierkały, gwizdały i nawet nie słyszały głosu Chomika. - Muszę iść dale, tuta jeszcze nikt wiosny nie spotkał - mruknął do siebie. Aż wreszcie Chomik doszedł na łąkę, a tam na długich nogach stał pan bocian. Chomik zadarł wysoko głowę i przyjrzał się boćkowi. Jego nawet nie warto pytać o wiosnę, jest taki zmarznięty, że aż nos i nogi ma czerwone. A bocian też przyjrzał się Chomikowi i zaklekotał: - Coś podobnego! - Ta żaba cała ubrana jest w ciepłe futerko, a ja myślałem, że już wiosna - i odleciał. A Chomik powędrował dalej szukać wiosny ...

 

Rozmowa na temat opowiadania:

 

-Dlaczego chomik wybrał się na spacer?

 

-czym rozmawiał z wierzbowymi kotkami?

 

-Czy chmurki widziały wiosnę?

 

-Czy ptaki udzieliły chomikowi odpowiedzi  na pytanie? Dlaczego?

 

-Dlaczego chomik nie spytał bociana o wiosnę ?

 

-Co myślał bocian o chomiku?

 

Zadanie 3. Propozycja pracy plastycznej – wiosenna łąka

https://www.youtube.com/watch?v=q_gx6c-UNz0

 

Zadanie 4. Zabawa ruchowa „Słońce świeci, deszcz pada” – na hasło rodzica „Słońce świeci” dowolne podskoki lub lekki bieg na palcach ( za każdym razem zwracamy uwagę na bezpieczne poruszanie się), na hasło „deszcz pada” podskoki obunóż w miejscu i mówimy „kap kap kap”. Na hasło „wieje wiatr” stoimy, ręce w górę, kołyszemy się i mówimy „sz sz sz sz”. Cisza – stoimy bez ruchu. Hasła powtarzamy naprzemiennie, kilka razy.

 

Zadanie 5. Dzielenie na sylaby ( z klaskaniem) nazw kwiatów i zjawisk atmosferycznych (śnieg, grad, deszcz, mgła, burza, słońce, wiatr) – mówimy i klaszczemy razem z dziećmi

 

Na koniec proponuje kilka wiosennych kolorowanek

Pozdrawiam – Pani Marysia