Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PM84 W ZSP8
6.00- 8.15: Schodzenie się dzieci w sali. Zabawy indywidualne i grupowe w kącikach zainteresowań. Rozmowy okolicznościowe. Ruchowe ćwiczenia poranne.Prace porządkowo – gospodarcze.
8.15 - 8.30: Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne.
8.30- 9.00: Śniadanie Kształtowanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.
9.00 - 9.15: Czynności samoobsługowe i higieniczne.
9.15 - 11.15: Realizacja zajęć dydaktycznych, kierowanych z całą grupą oraz niekierowanych wspierających całościowy rozwój dziecka, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy samodzielne w sali oraz przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmiczne, umuzykalniające, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zorganizowane zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
11.15 - 11.30: Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne.
11.30 – 12.00 Obiad. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.00 - 14.15: Czynności opiekuńcze i higieniczne. Relaksacja przy muzyce. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, bajek muzycznych. Zajęcia dodatkowe. Czynności samoobsługowe. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu – na świeżym powietrzu uzależniona od pogody.
14.15 - 14.30: Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.
14.30 - 15.00:Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
15.00 – 17.00: Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali. Gry i zabawy konstrukcyjne. Rozchodzenie się dzieci.